Sparguide del 2 - paneler

Paneler i all ära alltså! Jag är medlem i otroligt många paneler, haha, så jag håller nästan inte reda på alla!
 
  • M3Panel - min absoluta favoritpanel! Har ni inte gått med nu är det hög tid att göra det. Det går fruktansvärt snabbt att tjäna ihop poäng genom att svara på korta, enkla och roliga undersökningar. För 1500 poäng (vilket motsvarar allt från 10-15 undersökningar beroende på vad varje undersökning ger för poäng) har du 100:- superpresentkort. De har massa fina inredningsprylar, kökstillbehör och liknande i deras panelbutik så det är jättekul att bara gå in och titta på alla fina saker, man motiveras till att samla poäng! 
  • Toluna - också en favorit! Här tar det lite längre tid att samla ihop poäng via undersökningar men du kan istället samla på olika sätt genom t ex egna undersökningar, omröstningar och dueller. Här erbjuds också testprodukter som du kan få hemskickade i brevlådan och jag har varit jättenöjd med mina hittills, tävlingar, lotteri och en massa annat kul.
  • Tastelinepanelen - den här panelen har jag nyligen gått med i men verkar jättekul! Här kommer en massa olika undersökningar från alla möjliga företag vilket gör att det blir lite variation och du får tänka till när du svarar på undersökningarna.
  • Ipsos i-say - en kul panel som skickar ut undersökningar och är hyfsat lätt att tjäna ihop poäng i. De erbjuder presentkort, donationer m.m. 
  • YouGov - många skryter över denna panel och visst är den kul, men du måste ha PayPal eller liknande för att kunna hämta ut något i deras panelbutik eftersom du måste betala frakten själv. Tycker de kräver lite mycket poäng för små saker men de har helt klart en massa fina saker i deras panelbutik!
  • RAMPanel - de skickar ut undersökningar åt massor av företag, här tjänar du kronor för att få ihop till ett presentkort på 100:-. Jag är med i Veckorevyn, Aftonbladet och Blockets panel. 
  • GFK-panel - också en favorit! Här kan du vara med i tre oilka paneler; Consumer Scan, sällanköpsvaror och djurpanelen tror jag. Jag bytte från sällanköpsvaror till Consumer Scan där jag nu registrerar varor jag handlat under veckan, fyller i mitt kvitto och skickar iväg. Poäng samlar du genom ett lojalitetssystem och små undersökningar där du sedan kan hämta ut kanonfina premier! Allt från kaffemaskiner till kökshanddukar och arbetsredskap. 
Detta är bara några av panelerna jag är med i och det kan kännas jättetradigt att sitta och fylla i dessa undersökningar men du väljer alltid själv vilka du vill svara på och det är värt allt slit i slutändan.
 
Om jag ska göra en grov uppskattning på hur mycket jag samlat ihop under det här året på panelerna så är det säkert 600-800:- i superpresentkort som gått till mycket roligt och ändå är jag en newbie som bara hållit på i ungefär ett halvår! Det GÅR att få saker gratis! 



Kommentarer

Wow! Jag har YouGov och GFK, dock tror jag att vi har väldigt olika på GFK, för jag svarar bara på frågor några gånger i veckan och får poäng som jag sedan kan sätta över som kronor på mitt bankkonto. Efter några månader har man kommit upp i 90:- som är minimigränsen för uttag. Ska kolla upp det där med att skicka kvitton också. Du får jättegärna skicka invites till mig på de andra, så får du förhoppningsvis värvningspoäng också.

Svar: Åh okej, ja jag gick faktiskt in och kikade på det när du tipsade om det så nu ser jag att vi har olika GFK-paneler! Jag värvar dig så gärna, i de allra flesta paneler så får vi båda värvningspoäng, hur bra som helst! :) skriv gärna din mail i nästa kommentar så kan jag värva dig i de andra panelerna!
studentekonomi.blogg.se

[email protected]

Svar: Jättebra! Har skickat dig några inbjudningar nu :)
studentekonomi.blogg.se


Kom ihåg






Trackback